Manja potražnja u julu
59

Efekti novih carina već se osjećaju među kineskim brendovima koji stižu u Evropu

A. M.
Početkom jula, na snagu su stupile privremene carine na uvoz električnih automobila iz Kine. Mjesec dana kasnije podaci pokazuju da su se te tarife već osjetile u registracijama u Evropi.

Kada analiziramo podatke o registracijama novih automobila za određeni mjesec ili za kumulativno razdoblje, obično ih upoređujemo s istim brojkama dobivenim prethodne godine iz istog perioda. No, zanimljivo je podatke analizirati s onima i iz prethodnog mjeseca.

Mislimo na broj registracija kineskih proizvođača u Evropi s njihovim sveprisutnijim električnim automobilima tokom prethodnog mjeseca. Carine koje u najgorem scenariju dostižu čak 37,6 posto, evidentno su imale direktan efekat na navedene registracije, što smo mogli vidjeti po rezultatima iz prošlog mjeseca.

Pad prodaje električnih automobila

Činjenica je da su kineski brendovi izgubili tlo u julu, s brojkama prodaje koje su čak 45 posto niže od onih zabilježenih u junu, prema podacima platforme Dataforce temeljenim na registracijama iz 16 zemalja članica EU za koje se vode evidencije. Međutim, treba imati na umu jedan važan detalj. U iščekivanju stupanja carina na snagu, mnogi su kineski brendovi tokom juna forsirali svoju prodaju. U šestom mjesecu je stoga prodato 23.000 električnih automobila prodatih u Evropi, računajući naravno i tržište Velike Britanije.

Recimo da je u Njemačkoj broj registracija kineskih robnih marki pao s 13 na 8 posto, a u Francuskoj s 8 na 5 posto. U Britaniji je ipak zabilježen blagi rast, ali evropsko tržište u totalu bilježi pad.

BYD ublažava pad kineskih marki

Unatoč ovim brojkama, postoje dvije kineske marke koje se i dalje ističu iznad ostalih: MG i BYD. Dva velika igrača nastavljaju poboljšavati status, s tržišnim udjelom od 8,5 posto u julu, u poređenju sa 7,4 posto iz prethodne godine. Međutim, rast je posljednjih mjeseci bio neujednačen.

Kineski broj 1 proizvođač automobila, BYD, u punom je zamahu u Evropi, prodajući tri puta više nego godinu dana ranije u istom periodu, mada isključivo prodaje električne i hibrdine automobile. Također, brojke su još ispod očekivanja. Naime, BYD je na evropskom tržištu za pola godine plasirao tek oko 17.000 automobila. Na drugoj strani, MG, koji je u vlasništvu kineskog diva SAIC, zabilježio je pad za 20 posto. Geelyjev Polestar pao je još više, za 42 posto.

Međutim, treba napomenuti da dok se BYD suočava s najnižim carinama od 17,4 posto, koje je nametnula Evropska komisija, MG se suočava s najvišom stopom od 37,6 posto. Međutim, MG još uvijek najviše lovi kupce na račun modela sa SUS motorima.