U posljednih 18 mjeseci
24

Ipak nisu prijetnja: Kineske marke zabilježile najnižu prodaju električnih automobila u Evropi

A. M.
Prodaja električnih automobila kineskih brendova u Evropi je na najnižem nivou u posljednjih 18 mjeseci, pokazuju najnoviji podaci. Broj registracija u augustu je bio skoro 50 posto manji u poređenju sa istim mjesecom lani.

Već znamo da je apetit kupaca za automobilima s nultom emisijom u posljednje vrijeme znatno smanjen. S istim problemom susreću se i kineski proizvođači električnih automobila koji posluju na evropskom tržištu.

Prodaja je na najnižem nivou u posljednjih 18 mjeseci. Istovremeno, pad od 48 odsto doveo je do toga da drugi mjesec zaredom opada tržišni udio kineskih proizvođača.

Podaci takođe pokazuju da je SAIC Motor Corp izgubio prvo mjesto u Evropi od rivala BYD-a, koji je kao jedan od rijetkih zabilježio rast broja registracija od 10 posto. Na to je naravno utjecala i prodaja brenda MG (u vlasništvu SAIC-a) koja je u osmom mjesecu pala za čak 65 posto, s obzirom da se brend više fokusirao na hibridne i plug-in hibridne automobile, a ne na električna vozila.

Jedno od objašnjenja za ovaj pad mogla bi biti neizvjesnost oko dodatnih tarifa koje Evropska unija želi nametnuti kineskim proizvođačima električnih automobila. Prema posljednjim informacijama, EU će ove sedmice finalizirati stopu novih poreza.

Međutim, evropsko tržište općenito se suočava s konstatnim padom broja registrovanih električnih vozila, čemu doprinosi neizvjesnost s kojima se suočavaju proizvođači automobila. U osam mjeseci ove godine prodaja je pala za 5,5 posto.

Proizvođači automobila će se suočiti sa strožijim EU ciljevima oko emisije CO2 u narednoj godini, jer aktuelno ograničenje prosječne emisije novih vozila bi se trebalo reducirati sa 116 g/km na 94 g/km u idućoj godini. Evropski proizvođači automobila još jednom su pozvali Brisel da preispita svoje klimatske ciljeve.