Jedan kineski model vozila je najveća prijetnja EU zbog čega će biti pogođen najvećom stopom carine
Uvozni električni automobili iz Kine trenutno imaju carinu od 10 posto. No, s početkom jula, stopa ovog nameta će, zavisno od proizvođača do proizvođača, varirati, i u slučaju pojedinih marki s postojećih 10 skočiti na 38,1 posto.
Tako će prema prvim informacijama, na automobile marke BYD, umjesto 10 posto carina biti povećana na 17,4 posto. Budući da BYD proizvodi samo hibride i električne automobile, a u Evropu uglavnom uvozi ove druge, oni bi kao marka mogli izgubiti najviše. Međutim, s obzirom da BYD u prošloj godini u EU nije plasirao niti 15.000 automobila, te čak niti drastično podigao ovogodišnju prodaju, ovo možda i ne djeluje kao strašan udar na njihove automobile, odnosno kupce.
Automobili sa značkom Geelya bit će opterećeni s 20 posto carine. Ako uzmemo u obzir da je Volvo u njihovom vlasništvu i da se trenutno njihov najprodavaniji električni model EX30 još uvijek proizvodi u Kini, sve dok ne prebaci proizvodnju u Belgiju kako je najavio, Volvo će do kraja godine biti pogođen s dvostruko većom stopom.
Jednakom carinskom stopom će biti pogođeni i drugi brendovi poput Smarta, Lotusa i Zeekra, a najviše štete bi mogao pretrpiti Smart od kojeg se očekuje prodaja u većim tiražima.
Evropska unija je najveći harač od 38,1 posto "udarila" grupaciji SAIC.
Bivši britanski brend MG, koji je bitan igrač azijskog diva, u prošloj godini je prodao najviše automobila u Evropi od svih kineskih marki, a njihov udjel je iznosio više od 70 posto. S jedne strane, MG još uvijek prodaje modele sa SUS motorima, a glavnicu prodaje čine upravo ZS i HS, ali s druge strane, u Evropi je MG4 bio i ostao najprodavaniji čisto električni automobil s kineskim pasošem.
Dakle, zbog straha koji je MG4 nabio Evropljanima, ovaj zanimljivi električar će biti najpogođeniji kineski auto sa 38,1 posto carine koja će poprilično podići njegovu pristupačnu cijenu. U prva četiri mjeseca ove godine MG4 je biralo skoro 17.500 evropskih kupaca, a odgovor na dobre prodajne brojke leži u cijeni osnovnog modela ispod 30.000 eura bez uračunatih poticaja. Prodaje MG i druge električne modele poput ZS EV, Marvela R i MG5, ali brojke su zanemarive pored MG4.
Ostaje nejasno, zašto Evropska komisija pod lupu nije stavila američkog proizvođača Teslu kao i rumunsku Daciju, budući da oba brenda, automobile proizvedene u Kini ostvarujući takozvanu nezakonitu i nefer prednost, prodaju na evropskom tržištu.