Gledajući ukupnu sliku SEAT se prilično kasno uključuje u uzavrelu utakmicu SUV-ova i crossovera. Dok neke marke predstavljaju i treću ili četvrtu generaciju svog kompaktnog SUV-a, SEAT tek dolazi u ovaj megapopularni segment. Da li su zakasnili ili je bolje ikada nego nikada?
Kao prvo, bojazan da SEAT nema iskustva u gradnji SUV-ova je neutemeljena jer koristi provjerenu i dijeljenu tehnologiju koja se dokazala na Tiguanu i ostalim SUV-ovima koncerna. Dakle, Ateca bi trebala biti zrela i iskusna koliko i Tiguan, a pravo pitanje je čime će se istaći među brojnom konkurencijom.
Iako smo se sa SEAT Atecom već intenzivno družili na dugom putovanju od "božijeg izvora" SEAT-a u Španiji pa sve do Sarajeva, što možete pogledati ovdje, i tako ujedno dovezli i prvu Atecu na ove prostore, ovaj put smo je vozili u uobičajenim bh. uslovima. Provjerili smo da li je jednako uvjerljiva na našim cestama kako nam se učinila na evropskim.
Dinamična u svakom pogledu
Kako je bilo i za očekivati od marke koja glasi za sportsku unutar Volkswagen Grupacije, naravno ako zanemarimo Lamborghini, Bugatti i Porsche, SEAT je sa Atecom na temeljima koje je zadao Tiguan ponudio svoju viziju porodičnog SUV-a koji stavlja naglasak na dinamičnoj vožnji.
Istina, testni model sa najbogatijim paketom opreme i opcijskim točkovima prečnika 19-inča taj koncept sportskog i porodičnog SUV-a ističe u potpunosti. Iako na prvi pogled duga karoserija sa prilično visokim težištem ne izgleda kao logičan izbor za zabavnu vožnju Ateca dokazuje suprotno. Uz odlično prijanjanje i dovoljno precizan upravljač Ateca može biti iznenađujuće agilna na uskoj i zavojitoj cesti.
Sviđa nam se: kvalitet izrade, dinamičke osobine, položaj iza upravljača, odnos uloženo-dobiveno...
Iako u ponudi nema svu naprednu tehnologiju kao Tiguan, kao što je adaptivni ovjes, Ateca ima sistem SEAT Drive Profile koji će motor, upravljanje i pomoćne sisteme prilagoditi različitim stilovima vožnje, koliko je to moguće. Tako je Ateca prilično sposobna i za blaže offroad izlete, gdje će pogon na sve točkove i sistem za kontrolu proklizavanja moći napraviti dosta posla, ali jasno, u izdanjima poput ovog sa sportskim gumama niskog profila takvi izleti bi trebali biti ipak što manje ambiciozni.
Poznat, provjeren i poželjan
Iako Ateca ima zaista odličnu ponudu dizelskih i benzinskih motora jasno je da će najpoželjniji biti upravo ovaj 2,0 TDI koji smo isprobali. Uz 150 KS i 340 Nm poznati turbodizelaš dobra je mjera za poprilično velik i više od tone i po težak SUV.
Voljeli bismo da je malo tiši i uglađeniji u radu, pogotovo kada je hladan te nam se čini da je u Ateci to nešto više izraženo nego u Tiguanu. Razlika u cijeni vjerovatno dolazi i uz nešto lošiju zvučnu izolaciju.
Ne sviđa nam se: grub rad ovjesa na 19-inčnim točkovima, ...
Ukupne performanse bit će dovoljne za većinu kupaca jer zaista sa ovim motorom Ateca uglavnom dobro ubrzava i ima dovoljnu rezervu obrtnog momenta. Daha nestaje tek na većim brzinama na autoputu kada do izražaja dolaze veličina karoserije i otpor koji stvara. Također, pri takvoj vožnji bilo bi poželjno i nešto manje buke vjetra koju stvaraju atraktivno oblikovani bočni retrovizori.
Jasno, glavne prednosti ovog motora su elastična vožnja bez previše napora, što se vidi i na prosjeku potrošnje koji će sa lakoćom biti ispod 7 litara. Istina, mi smo trošili nešto više, ali uz malo nježniju nogu na gasu može se doći vrlo blizu prosjeka koji fabrika obećava.
Poznato uređenje uz dodatne začine
Unutrašnjost Atece donosi najmanje novosti iako je osjetno prilagođena velikoj karoseriji i samoj namjeni. Naime, cijeli kokpit doslovno je preslikan sa Leona, što je bilo i logično očekivati. Ujedno, to znači da vozač može očekivati odličnu ergonomiju i preglednu centralnu konzolu sa infotainment sistemom koja je zakrenuta prema njemu.
Savremen infotainment sistem u SEAT-ima znači da i Atecu možete dobiti sa Full link tehnologijom za povezivanje i dijeljenje sadržaja pa sve napredne funkcije svog pametnog telefona možete preslikati i na pregledan ekran na centralnoj konzoli. Jasno, to možete iskoristiti i tako da preskočite doplatu navigacijskog sistema jer možete koristiti onaj sa svog telefona.
Ateca u odnosu na Leona donosi neke nove kombinacije materijala i boja unutrašnjosti koje više odogovaraju SUV karakteru Atece, a upravo kombinacija smeđih nijansi alcantare i obloga na centralnoj konzoli nam se čini i najprivlačnijom u ponudi. SEAT jasno nudi mnogo više opcija, a za one baš maštovite tu je i cijela ponuda presonalizacije boja detalja, kako unutra, tako i na karoseriji pa svoju Atecu možete učiniti prilično jedinstvenom.
S praktične strane Ateca je priličan odlikaš. Obilje prostora na prednjim i zadnjim sjedištima uz vrlo prostran prtljažnik pravilnog oblika bit će više nego dovoljni za svaku porodicu. Također, ne nedostaje ni pretinaca, a svi su veliki i prostrani, dok svoj veliki smartphone možete odložiti, ali i bežično puniti u pretincu u centralnoj konzoli. Uštede u odnosu na Tiguana otkrivaju se tek u malim detaljima poput nešto manje varijabilne zadnje klupe i njenog podešavanja i preklapanja.
Cijena i stil glavni aduti za uspjeh
Uprkos raznovrsnim talentima Atece jasno je da su njene glavne prednosti odlično pogođena cijena i odnos uloženog i dobivenog. Ne samo da je Ateca znatno povoljnija od uporedivog Tiguana s kojim djeli većinu osnove i tehnologije, nego Ateca ponudom i cijenom na koljena baca i konkurente kao što je Nissanov bestseller Qashqai ili Renaultov novi Kadjar.
Kada se uz činjenicu da je Ateca u mnogočemu bolja i potpunija doda i činjenica odlične cijene onda nam se čini da je SEAT napravio zaista odličan posao. Usudili bismo se reći možda i trenutno najbolji u segmentu.
Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 81,0 × 95,5 mm, radna zapremina 1.968 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 110 kW (150 KS) pri 3.500 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 340 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.
Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 6-stepeni ručni mjenjač, aluminijske felge prečnika 19 inča sa gumama 225/45 R19.
Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 9,0 s. Maksimalna brzina - 196 km/h. Potrošnja na testu – 7,7 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Emisija CO2 129 g/km.
Dimenzije: Dužina – 4.363 mm. Širina - 1.841 mm. Visina - 1.601 mm. Međuosovinski razmak - 2.638 mm. Prtljažnik – 510 litara. Težina praznog vozila – 1.610 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.150 kg.
Serijska oprema testnog automobila: dvostruka hromirana ispušna cijev, indikator za preporučeni stepen prijenosa, držač za čašu, ASR+ABS, ESC+XDS, osvijetljeni ručni pretinac u centralnoj konzoli, izbor načina vožnje - SEAT Drive Profile, komande na upravljaču, B i C stubovi u klavir lak crnoj boji, unutrašnja obloga krova u crnoj boji, sjedište vozača podesivo po visini, podrška za kralježnicu, zadnja sjedišta preklopiva i djeljiva, hromirani krovni nosači, crni blatobrani, Kessy sistem-otključavanje i pokretanje vozila bez upotrebe ključa, zatamnjena stakla nazad, električni podizači prednjih i zadnjih prozora, sistem zračnih jastuka (2 prednja, 2 bočna, 2 zračne zavjese, zračni jastuk za koljena vozača), hromirani okviri prozora, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, srednji naslon za ruku, izvod za ventilaciju nazad, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, električno podesivi preklopivi grijani vanjski retrovizori sa welcome svjetlom, pragovi prednjih vrata sa aluminijskom oblogom, gornji pretinac za naočale, LED osvjetljenje unutrašnjosti, prednje i zadnje svjetlo za čitanje u LED izvedbi, multicolour ambijentalno svjetlo, zadnja svjetla u LED izvedbi, tempomat, svjetla za maglu sa funkcijom zakretanja, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, putni računar - 3,5" TFT display sa indikatorom vanjske temperature, utičnica 12V, zadnji parking senzori, safety paket-senzor za kontrolu pritiska u gumama, hill hold control, senzor za prepoznavanje umora, front assist, automatska kočnica u slučaju nezgode, monitoring pješaka, rezervni točak smanjenih dimenzija, Udobnost paket - svjetlosni senzor, automatska Coming&leaving home funkcija, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, SEAT full LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, zadnja svjetla u LED izvedbi, prednja smeđa Alcantara sportska sjedišta, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, hromirani dekorativni umetci, pretinac ispod sjedišta vozača, aluminijske felge PERFORMANCE 18", električna parking kočnica, zadnji naslon za ruku, mehaničko spuštanje zadnjih sjedišta iz prtljažnika, automatski dvozonski klima uređaj CLIMATRONIC, Media System Plus-8" Colour touchscreen MP3, WMA,2X USB, SD card, CD,AUX-IN, Bluetooth, 8 zvučnika, glasovno upravljanje, 3,5" ekran.
Dodatna oprema na testnom automobilu: Advanced driving assistance paket sa senzorom za mrtvi ugao, funkcijom upozorenja za promet nazad, asistentom za zadržavanje voznog traka, asistentom za duga svjetla, Top View Camera, prikaz iz ptičije perspektive, Connectivity Box-bežični punjač, senzorsko otvaranje i zatvaranje prtljažnika, SEAT Full Link-Mirror Link, Apple Car Play, Android Auto, SEAT Sound System sa 10 zvučnika, 19" aluminijske felge EXCLUSIVE, navigacijski sistem, 8" touchscreen, MP3, WMA, 2X USB, SD CARD, CD,AUX-IN, Bluetooth, 8 zvučnika, glasovno upravljanje za navigaciju, 3,5" ekran, metalik boja karoserije.
Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.