Auto testovi
30

Testirali smo MG ZS: Prostran, opremljen i povoljan

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
MG-ov redizajniran crossover iz B-segmenta trenutno se nameće kao jedno od najpovoljnijih rješenja za kupce koji insistiraju na kupovini novog automobila, a pri tome nisu spremni na velika novčana izdvajanja.

Stariji ljubitelji automobila vjerovatno se sjećaju MG-ovih laganih sportskih dvosjeda s platnenim krovom koje je stara britanska automobilska kompanija, u nekim romantičnijim vremenima, prodavala širom svijeta. Nešto mlađa publika trebala bi da se sjeća (opet) sportskih modela koji su, tu i tamo, imali centralno smješten motor, a u spominjanju MG-a (Morris Garage) koji je osnovan između dva Svjetska rata teško je previdjeti egzotični Coupé XPower SV s Fordovim 4,6-litarskim atmosferskim V8 motorom iznad prednje osovine i pogonom nazad koji je zamišljen po uzoru na divlji Lister Storm.

Vrijeme sadašnje. Osim nepromijenjenog zaštitnog znaka, aktuelni modeli MG-a sa svojim davnim precima nemaju dodirnih tačaka, jer su u kineskoj državnoj kompaniji SAIC Motor (pod čijim je kišobranom od 2007. godine i MG) odlučili da će na tržištima širom svijeta, među kojima smo odnedavno i mi, nuditi MG modele iz trenutno najpopularnijih (najprodavanijih) kategorija među kojima se, očekivano, ponajviše izdvajaju crossoveri i SUV-ovi.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Prije najavljenog dolaska ostatka društva među kojim ima i zanimljivih modela koje pokreće samo struja, MG potencijalnim kupcima na bh. tržištu trenutno nudi dva crossover/SUV modela s pogonom samo preko prednje osovine. Manji od spomenutih krije se iza oznake ZS, spada među crossovere B segmenta i od prvog otvaranja vrata jasno nam je stavio do znanja da sada kineski MG nije ono što je svojevremeno bio kineski Maple, a potvrda tome je i 7-godišnja garancija.

Posmatrano izvana, ZS svojim izgledom ne skriva da dolazi iz proizvodnih pogona u dalekoistočnoj zemlji, a u mješavini modela na koje nas je podsjetio, jer podignutu dvovolumensku karoseriju ne možemo upoređivati s nekadašnjim MG automobilima, nekako nam se učinio najbližim Hyundaijevom modelu ix35. Uz poznate plastične karoserijske detalje koji su već odavno nezaobilazan dio crossovera i SUV-ova, zbog visokih bokova sve zajedno bilo bi skladnije s malo većim ukupnim promjerom točkova, jer se čini da odabrani profil guma na 17-inčnim aluminijskim felgama ostavlja poveliku prazninu ispod blatobrana.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iza velikih vrata krije se tamna i (za ovu kategoriju) izuzetno prostrana putnička kabina u kojoj će se optimalno smjestiti četiri odrasle osobe. Uzdužnu prostranost najbolje potvrđuje činjenica da natprosječno visok vozač (195+ cm) koji je optimalno podesio svoje sjedište može sjesti na sjedište iza i ne dodirivati koljenima naslon sjedišta ispred sebe. Pored svega, iza naslona zadnjih sjedišta ostaje prostora za čak 448 litara prtljažnog prostora. Šteta što se kožom obložen upravljač ne može podešavati i po dubini.

Čini se da su se i u šangajskom SAIC-u ugledali na nekoliko kineskih proizvođača mobitela koji su u međuvremenu stigli i u Evropu, jer su odlučili da ponude mnogo opreme za malo para, pa uz ZS već sa srednjim paketom opreme stižu LED svjetla, vještačkom kožom obložena sjedišta, kvalitetan audio-sistem, automatski klima-uređaj i mnogo mekane precizno spojene plastike, čak i na mjestima na kojima je nismo očekivali. Tu je i pregledna digitalna instrumentna tabla i 10,1-inčni „tablet“ multimedijalnog sistema u koji je instalirana i navigacija. Uz poneki „bug“, multimedijalni sistem (kompatibilan s aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay) ne može se pohvaliti brzinom procesuiranja i u tom smislu kasni za sličnim sistemima koje nudi konkurencija.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Crveni konac koji je korišten za prošivanje kože na volanu, sjedištima, oblogama na vratima...zajedno s plastičnim detaljima koji imitiraju karbon, mogao bi aludirati na neki sportski crossover kao što je, recimo, Fordova Puma ST, ali od sporta u ovoj priči nema ništa.

Testni ZS pokretao je 1,5-litarski četverocilindarski viševentilski atmosferski motor sa 106 konjskih snaga iza kojeg stoje inžinjeri GM-a (General Motors) i SAIC-a. Slabiji je od dvije ponuđene opcije, jer se ZS može kombinovati i s manjim 1-litarskim trocilindarskim turbobenzincem koji nudi nešto više snage i obrtnog momenta, a dostupan je i u kombinaciji s automatskim 6-stepenim mjenjačem.

Jedan od posljednjih živućih atmosferaca ove kategorije može se pohvaliti niskom potrošnjom goriva u ležernom ritmu na otvorenim cestama, ali za dinamičniji nastup jednostavno nema dovoljno snage da se nosi s masom automobila i putnika u njemu, što je posebno izraženo na uzbrdicama. U „potjeri“ za najvećom vrijednošću obrtnog momenta na kraju stiže više „zvuka“ nego „slike“, a u pojedinim situacijama u kojima kratko vrijeme međuubrzanja svrstavamo među elemente aktivne sigurnosti posezali smo i za drugim stepenom prijenosa. Drugačije traje predugo. Na kraju smo zaključili da bismo uz ritam današnjeg saobraćaja, ipak, odabrali spomenutu i neznatno skuplju turbobenzinsku opciju.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Očekivano i pohvalno za crossover, ZS je postavljen na mekšem ovjesu i vrlo dobro se nosi s različitim neravninama, što će prijati i velikim i malim putnicima. Istovremeno, ovjes i dalje pruža bezrezervnu podršku kroz zavoje, jer ne dopušta preveliko naginjanje visoke karoserije, „čučne“ gdje treba onoliko koliko treba i to je to. Za savršenu sliku, točkovi „naturalizovanog Kineza“ bi preko dublje utisnutih šahtova i naglašenijih poprečnih neravnina morali prelaziti malo uglađenije, jer je ZS u tim situacijama reagovao grublje od očekivanog.

S obzirom na enormno visoke cijene novih automobila (u poređenju s cijenama unazad nekoliko godina) kojima u većini automobilskih kompanija, svjesno, pokušavaju da umanje gubitke zbog pada prodaje koji je krenuo od pandemije koronavirusa, ZS (koji se ne boji ni makadama) svrstavamo među rijetke automobile za koje, zbog omjera uloženo/dobijeno, kažemo da u ovom trenutku predstavljaju „svjetlo na kraju tunela“. I onda je jasno zašto MG spada među kompanije koje na globalnom nivou bilježe značajan rast prodaje.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: MG ZS Exclusive XCT 1.5 VTi
  • Cijena osnovnog modela (ZS Excite XCT 1.5 VTi): 35.651 KM
  • Cijena testnog modela: 38.024 KM
  • Motor: Četverocilindarski, benzinski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.499 ccm, indirektno ubrizgavanje, četiri ventila po cilindru. Najveća snaga 78 kW – 106 KS pri 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 141 Nm pri 4.500 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine (2WD). 5-stepeni ručni mjenjač. 17-inčne aluminijske felge, gume 215/55 R17 94V (Michelin Primacy 3 ST).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,9 s. Najveća brzina – 175 km/h. Potrošnja na testu – od 5,3 do 8,9 l/100 km. Tvornička prosječna potrošnja (WLTP): 6,6 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 45 l. Prosječna emisija CO² (WLTP) – 149 g/km. Euro 6d.

  • Dimenzije: Dužina – 4.323 mm. Širina – 1.809 mm. Visina – 1.653 mm. Međuosovinsko rastojanje – 2.580 mm. Zapremina prtljažnika – od 488 do 1.375 litara. Masa praznog vozila – 1.239 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.695 kg.

  • Serijska oprema: MG ZS Exclusive XCT 1.5 VTi

  • Garancija: Sedam godina ili 150.000 km.