Autotestovi
105

Testirali smo novi SEAT Leon: Sportski tip je sada potpuno digitalan

E. Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Cijeli niz noviteta među kompaktima koji je stigao u posljednje vrijeme učinio je ovaj segment znatno bogatijim i privlačnijim. Činjenica je da upravo ovi automobili najbolje prkose SUV trendu te su sada u novim generacijama izuzetno napredni, prostrani i privlačni. Novi SEAT Leon pravi je primjer toga.

Iako su crossover i SUV modeli postali nosioci prodaje i uspjeha, ipak su kompakti C segmenta uspjeli ostati najvažniji modeli na kojima se, na kraju krajeva, uglavnom i zasnivaju svi ti silni automobilski mješanci. Tako je i kod SEAT-a, uprkos nevjerovatnom uspjehu Arone i Atece, kompaktni Leon ostao najvažniji model pa kada je došlo vrijeme za njegovu četvrtu generaciju nisu ništa prepustili slučaju. Od 1999. godine Španci su prodali više od 2,2 miliona Leona te je kroz tri generacije postao zaista prepoznatljiv i popularan izbor među kompaktima. Slučajno ili ne nakon potpunog globalnog zastoja prvi na test nam je stigao upravo novi Leon, najnapredniji i prvi potpuno povezani SEAT.

Skoro u isto vrijeme Volkswagen grupacija podmladila je svoje osnovne modele na MQB Evo platformi, pa su uz Leona tu sada i novi Golf, Octavia i Audi A3, a iako se na prvi pregled tehničkih specifikacija čini da tu nema prevelikih novosti ipak svaki od njih donose značajne prekretnice. Kao i uvijek do sada SEAT sa Leonom ne želi ta neizbježna poređenja sa Golfom i Octaviom, te ga želi istaći kao kompakt koji donosi živost i originalnost u ovaj segment. Čini nam se da su ovaj put to uspjeli možda i više nego ikada prije.

Iako svojim bokovima i oblikom bočnih stakala otkriva da je zadržao istu formu Leon je ipak potpuno novi auto, a novi dizajnerski smjer sa agresivnim i vrlo istaknutim prednjim dijelom ovdje je izvrsno uklopljen. Leonov "party piece" ipak je zadnji dio sa raskošnim stop svjetlima koja se pružaju preko cijele šrine automobila i noću pružaju pravi "light show". Vrlo atraktivno i novo u ovom segmentu i cjenovnom razredu.

Sviđa nam se: ponuda prostora, kvalitet izrade, performanse mHEV pogona, komfor na zadnjim sjedištima, vozne osobine intuitivan i napredan infotainment....

Ono što je važnije je da je Leon zadržao dobro odmjerene proporcije i kao cjelina izgleda i dalje vrlo kompaktno i dinamično, uprkos činjenici da je jedna od najvećih novosti koje je donio povećani međuosovinski razmak. Naime, SEAT je odlučio Leon učiniti još poželjnijim i ugodnijim tako što je razmak između osovina narastao za punih 50 mm, a ukupna dužina za 86 mm. Još bolja oduka je bila da dodatne centimetre rasporede na putnički prostor, dok je prtljažnik ostao na solidnih 380 litara zapremine.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Iako je spolja vrlo teško primijetiti rast karoserije, unutra se to itekako osjeti, pa smo se tako uvjerili da na primjer iza vozača visokog 1,9 metara ugodno sjedne osoba jednake visine, uz izdašan prostor za noge i glavu. U novom Leonu jednostavno se sjedi i putuje kao u limuzini D segmenta, a uz sve to sam osjećaj prozračnosti i prostranosti čini putovanja vrlo ugodnim. Također, sada uz trozonski Climatornic koji je po prvi put dostupan u Leonu ni putnici nazad nisu uskraćeni da sebi podese idealnu temperaturu.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ipak, Leon nije samo donio više prostora. Možda i najveća novost je potpuno novo uređenje kokpita koje je drastično modernije i naprednije od prethodnika. Potpuna digitalizacija instrumenata, veliki tablet iznad centralne konzole i gotovo potpuno izbacivanje bilo kakvih fizičkih prekidača, uz minijaturni prekidač automatskog mjenjača kakvog je prvi donio aktuelni Porsche 911, stvaraju vrlo ugodno i pregledno vozačko okruženje. Raspored i sam koncept kokpita i dalje je vrlo konvencionalan, ali činjenica je da se na mnogo funkcija u Leonu sada treba navikavati. Već sam prekidač svjetala koji je već decenijama bio u vidu jednostavnog kružnog prekidača sada je zamijenio malo panel osjetljiv na dodir. Definitivno više nećete moći bez gledanja u prekidač upaliti svjetla ili maglenke, tako da je sreća da Leon dolazi uz automatsko paljenje svjetala.

Prvi potpuno povezani SEAT

Sličan šok ljubiteljima klasike biće i centralni infotainment displej koji ujedno objedinjuje i kontrole klima uređaja. U njegovom dnu diskretne plave i crvene oznake označavaju mjesta po kojima trebate klizati prstima ako želite ugrijati ili ohladiti kabinu. Iste su i kontrole glasnoće audio uređaja. Traži navikavanje ali bilo bi puno lakše da su te komande osvijetljene zbog čega je po noći pravi izazov na primjer povećati temperaturu u kabini.

Ne sviđa nam se: kvalitet materijala na oblogama vrata, grub ovjes na oštrim neravninama, cijena, neosvijetljene komande klima uređaja...

S druge strane, veliki displej i pregledno korisničko okruženje uz izvrsnu rezoluciju i odličnu osjetljvost na dodir oduševiće sve ljubitelje tablet i smartphone okruženja, pa čak i one druge. kretanje kroz menije i sam rad infotainment displeja su vrlo brzi i što je najvažnije vrlo intuitivni, pa ćete vrlo brzo naučiti da prevaziđete šok od nedostatka fizičkih komandi. Zanimljivo, cijelo uređenje menija infotainmenta uređeno je dijagonalno po uzoru na Barcelonu i poznatu aveniju Diagonal. Leon se zaista svakim svojim detaljem ponosi Španijom i Barcelonom.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

A kako nije bilo potrebe za "dugmićima" onda je Leon mogao ponuditi pregršt pretinaca i mjesta za odlaganje i USB utičnica, tako da je svakodnevna upotreba zaista značajno olakšana. Također, kada padne noć svjetla Barcelone kao da se presele u Leon, pa uz spojena stop svjetla tema se nastavlja i unutra sa privlačnim ambijentalnim svjetlima koja se pružaju preko prednjih vrata i cijele širine armaturne ploče.

Prava prednost ovako modernog infotainmenta i okruženja je činjenica da je novi Leon prvi potpuno povezani SEAT, zahvaljujući čemu putem svog smartphonea možete u potpunosti upravljati svojim automobilom, otključati ili zaključati ga, pratiti pritisak u gumama, nivo goriva ili najbolje od svega vrlo lako i brzo planirati svoj put. Lakoća korištenja ove aplikacije i sistema su zaista impresivni, pa kada se nakon toga vratite u auto bez tog sistema čini vam se da je to ipak stvar koja treba postati dio opreme svakog automobila.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S novim Leonom SEAT je donio i nove teksture i materijale, pa su posebno zanimljivi matirani hrom umeci i detalji unutra ali i spolja na logotipu i kućištima retrovizora. Materijali na armaturnoj ploči su mekani i ugodni, ali i dalje na vratima i oblogama u donjem dijelu možete naći tvrdu i ne baš ugodnu plastiku. veliko poboljšanje su i sama sjedišta koja su sada izdašnija, bolje profilisana i znatno ugodnija na dužim putovanjima.

Blagi hibrid za efikasnu vožnju bez uplitanja

Velike novosti koje je Leon donio tiču se najviše ponude motora, pa je uz klasične benzinske i dizelske motore po prvi put dostupan kao blagi ili plug-in hibrid. Isprobali smo upravo "mild-hybrid" koji se u suštini sastoji od klasičnog 1,5 TSI turbobenzinca i 48V hibridnog sklopa sa malom baterijom ispod suvozačkog sjedišta i generatora u motornom prostoru. Ovaj sistem energiju koristi primarno za napajanje uređaja u automobilu dok je motor SUS ugašen, ali i u situacijama kada vozite automobil po inerciji bez pritisnutnog gasa. U tim situacijama benzinski motor može biti potpuno ugašen čime se dodatno štedi gorivo. Također, prilikom kočenja vrši se rekuperacija električne energije, a uz odvojeni sistem deaktivacije dva cilindra na TSI motoru u slučaju manjeg opterećenja ovakav pogon u Leonu može biti zaista efikasan i vrlo štedljiv.

Ono u što smo se uvjerili i u gradskoj vožnji i na otvorenoj cesti da je ovaj hibridni pogon izvrsno usklađen, te ne zahtjeva nikakvu pažnju vozača. Tačnije, u vožnji vozač će zaista vrlo teško primjetiti kada hibridni sklop deaktivira benzinski motor ili kada motor radi samo na dva cilindra. Tehnologija je zaista impresivno usklađena i neprimjetna, što na kraju krajeva i treba biti smisao svakog pogonskog sklopa, da jednostavno ne razmišljate kako radi nego da radi onako kako to očekujete od njega. Jasno, sve mHEV verzije Leona dolaze isključivo uz DSG mjenjač sa dvostrukim kvačilom koji pomaže u osjećaju lakoće korištenja.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Upravo kada u vožnji prestanete razmišljati o struji i baterijama shvatite da je Leon sa ovakvih 150 KS u stvari idealna mjera. Vrlo uvjerljiva ubrzanja i međuubrzanja više su nego dovoljna za zabavu kroz zavoje ali i ugodna i opuštena putovanja. Jasno, uz umjerenu vožnju i nježnije pritiskanje gasa hibridni Leon će nagraditi i vrlo niskim prosjekom potrošnje. Mi smo test završili sa prosjekom od 6,9 litara na 100 kilometara, s tim da samo na otvorenoj cesti sa lakoćom taj prosjek držali i na oko 5 litara. Još jednom ćemo se zapitati, kome treba dizel uz ovako sposoban i štedljiv benzinac?

Prepoznatljiva formula za Formula Racing

Leon je od svoje prve generacije slovio za kompakt sa sportskim genima, posebno u sportski nastrojenim FR i Cupra verzijama. I četvrti Leon tako dolazi uz izbor FR nivoa paketa opreme, a uz pregršt opreme koje taj paket podrazumijeva kao što su full LED svjetla i sportsko uređenje karoserije i unutrašnjosti dolazi i ovjes koji je prilagođen dinamičnijoj vožnji.

Svaki SEAT sa FR oznakom podrazumijeva i nešto čvršće ogibljenje što na cestama poput naših često i nije poželjno, ali to itekako zna nagraditi u vožnji kroz zavoje. Uz duži međuosovinski razmak Leon je dobio jednu dodatnu dozu sigurnosti pri većim brzinama kroz duge zavoje, dok je upravljač vrlo precizan i omogućava da i kroz zavoj vrlo tačno podešavate putanju automobila. Također, uz adaptivne DCC amortizere koji su na listi, po nama obaveznih, doplata ali i 18-inčne felge Leon je dobio dodatnu dozu atraktivnosti i dinamičnosti, te uz ovako sposoban motor lako se može smatrati vrlo ugodnom zamjenom za neki sportski hothatch.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Treba istaći da i dalje svaki Leon sa 150 i manje od 150 KS dolazi isključivo sa polukrutom osovinom koja definitivno ne nudi nivo udobnosti i upravljivosti koju donosi multilink zadnji ovjes koji je dostupan na plug-in hibridnim verzijama i modelima sa više od 150 KS.

SEAT je sa novim Leonom možda stigao u ne baš idelano vrijeme globalnog zastoja ali je bez obzira na to napravio veliki skok u odnosu na svog prethodnika i ponudio zaista impresivan niz novotarija. Jasno za cijenom kao kod testnog modela vjerujemo da neće biti previše oduševljenja, ali sa nešto racionalnijim izborom opreme, ali i samog motora gdje isti 1,5 TSI bez hibridne tehnologije i DSG mjenjača dobijete za čak 4 hiljade maraka manje Leon može biti i znatno privlačnija kupovina. Ono što se nama sviđa je činjenica da je definitivno i dalje ostao jedan od najprivlačnijih ali i najzabavnijih automobila u svom segmentu.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Leon FR 1.5 TSI mHEV DSG 150 KS Cijena osnovnog benzinskog modela: 32.716 KM (Leon Reference 1.0 TSI 90 KS) Cijena testnog modela: 54.697 KM

Motor: smješten naprijed poprečno, četiri cilindra, 16 ventila, benzinski, turbo-punjač. Blagi hibridni sistem. Radna zapremina 1.498 ccm. Najveća snaga 150 KS od 5.000 do 6.000 obr/min. Najveći obrtni moment 250 Nm od 1.500 do 3.500 obr/min.

Prijenos snage: Pogon na prednje točkove, 7-stepeni automatski mjenjač s dva kvačila (DSG). Felge prečnika 18 inča, gume 225/40 R18 (Bridgestone Turanza).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 8,4 s. Maksimalna brzina - 221 km/h. Prosječna potrošnja na testu – 6,9 l/100 km. Tvornički deklarisana potrošnja u kombinovanom WLTP ciklusu od 5,6 do 6,4 l/100 km. Zapremina rezervoara za gorivo – 50 l. Prosječna emisija CO2 po WLTP od 127 do 144 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.368 mm. Širina - 1.800 mm. Visina - 1.442 mm. Međuosovinski razmak - 2.684 mm. Zapremina prtljažnika 380 litara. Masa praznog vozila – 1.361 kg. Ukupna dozvoljena masa vozila – 1.890 kg.

Serijska oprema: 6 zvučnika, ambijentalno svjetlo u unutrašnjosti, bočni zračni jastuci, zračne zavjese, branici u boji karoserije, Climatronic 3 zone, 2 X USB nazad, prednji naslon za ruke, digitalna kontrolna tabla, dinamički pokazivači smjera, ESC+XDS, el. podizači prednjih i zadnjih prozora, električna parking kočnica, elektro preklopivi vanjski retrovizori, automatsko spuštanje retrovizora pri parkiranju, FR presvlake, Full LED prednja svjetla, Full LED zadnja svjetla, LED welcome svjetlo, ISOFIX, Kessy sistem - otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa, kožni detalji na vratima, kožni multifunkcionalni upravljač, bluetooth, hromirani detalji u unutrašnjosti, media/radio sistem 8,25", 2 x USB, podrška za leđa u prednjim sjedištima, prednja i zadnja svjetla za čitanje, LED osvjetljenje prtljažnika, prednja komforna sjedišta, prednja sjedišta podesiva po visini, prednje maglenke u LED izvedbi, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, pretinac ispod sjedišta vozača, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, rezervni točak, ručica mjenjača presvučena kožom, SEAT Connect gen. 3, SEAT Drive Profile, senzor za kontrolu pritiska u gumama, siva obloga krova u unutrašnjosti, sivi retrovizori, standardna unutrašnjost, standardni dekorativni detalji, zadnji naslon za ruku, preklopiva zadnja klupa, svjetleći pragovi prednjih vrata, tamna stakla nazad, tempomat, udobnost paket - svjetlosni senzor, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, upozorenje za nevezane pojaseve, utičnica 12V, zadnji parking senzori, zračni jastuk za vozača + zračni jastuk za suvozača uz mogućnost isključenja.

Opciona oprema na testnom automobilu: Alarm sa SAFE funkcijom - 465,00 KM, Connectivity Box-bežični punjač - 346,00 KM, Crna obloga krova u unutrašnjosti - 378,00 KM, DYNAMIC PAKET-SEAT Drive profile DCC (prilagodivi amortizeri) - 1.359,00 KM, Full Link - 293,00 KM, Kartografija Evrope sa update-om - 0,00 KM, Kessy sistem, otključavanje i pokretanje motora bez upotrebe ključa (sa SAFE funkcijom) - 430,00 KM, LED ambientalno svjetlo duž cijele kontrolne table - 517,00 KM, Navigacijski sistem, 10" touchscreen, glasovno upravljanje - 1.343,00 KM, Parking senzori-naprijed i nazad sa grafičkim prikazom - 654,00 KM, zadnja kamera - 465,00 KM. Ukupna vrijednost dodatne opreme - 6.250 KM

Garancija: 4 godine ili 120.000 km, zavisno od toga šta nastupi prvo.