Posmatrano kroz brojeve, model koji je nastavio tamo gdje su stali prethodni mali Peugeoti animirao je mnogo kupaca oba spola i do danas je među najprodavanijim automobilima u B segmentu koji, barem u Evropi, i pored invazije približno velikih crossovera i dalje imaju svijetlu budućnost.
S osvježenim modelom za koji se i dalje potajno nadamo da će, prije ili poslije, dobiti i verziju na kojoj će stajati oznaka GTI (Jer je zaslužuje!) stigao je redizajnirani prednji odbojnik u koji je integrisana veća i drugačija maska hladnjaka s novim ukrasnim detaljima. Kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala krasi nova grafika, a vertikalno postavljena dnevna LED svjetla ispod zaštitnog pokrova sada su raspoređena u po tri kućišta. Ranije predstavljen retro amblem Peugeota koji mnogima budi nostalgiju svoje je mjesto sada dobio i na masci hladnjaka najmanjeg "lava".
Priču izvana zatvaraju novodizajnirane dvobojne aluminijske felge (16-inčne u ovom slučaju) i oznake modela u crnoj boji i u novom fontu koji je upotrijebljen i za natpis marke na petim vratima, a crni pokrov koji „spaja“ kućišta zadnjih svjetala, zajedno sa crnim spojlerom na petim vratima, crnim kućištima retrovizora i zatamnjenim staklima iza B nosača ponajviše dolaze do izražaja upravo u kombinaciji s bijelom karoserijom. Bez obzira na ugao posmatranja, na redizajnirani 208, koji prema mišljenju mnogih izgleda mnogo bolje u odnosu na 208 prethodne generacije, na kraju smo gledali kao što se gleda na osobe za koje se kaže da nikada ne stare.
Novosti u odlično izolovanoj kabini koja je obložena kvalitetnim tamnim materijalima uključuju redizajniranu digitalnu/adaptivnu instrumentnu tablu i nešto veću površinu displeja multimedijalnog sistema koji je blago zakrenut prema vozaču. Povezivost s mobitelima osigurava kompatibilnost s poznatim aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, a tu je i nekoliko USB konektora. S originalnim rješenjem koje se krije iza Peugeotovog naziva „i-Cockpit“ na instrumentnu tablu gleda se preko multifunkcionalnog upravljača naglašeno malog prečnika, a preglednost instrumenata osigurava kombinacija ispravno podešenog sjedišta i spomenutog upravljača.
Već sa srednjim paketom stiže mnogo korisne opreme među kojom su prednji/zadnji senzori za parkiranje, grijani/sklopivi retrovizori, kvalitetan audio-sistem i automatski klima-uređaj, ali potencijalni kupci malog francuskog zavodnika trebaju imati u vidu da raspoloživi prostor iza udobnih prednjih sjedišta ne osigurava dovoljno prostora za noge viših putnika koji bi trebali sjediti iza viših putnika. Da, u B segmentu ima nekoliko modela u kojima odrasli putnici u drugom redu mogu računati na više prostora u predjelu nogu, ali ne treba zaboraviti i činjenicu da se većina kupaca automobila ovog segmenta najčešće vozi samo u tandemu, uz eventualnu sjedalicu za dijete iza leđa.
Nema zamjerki na ponuđeni prostor na i oko prednjih sjedišta, bez obzira na visinu i "širinu" vozača i suvozača, a udobnosti pomaže i činjenica da nema mnogo automobila ove kategorije i međuosovinskog rastojanja čiji se ovjes (bez dodatnih opcija podešavanja) veoma dobro, tiho i uglađeno snalazi na različitim neravninama, dok u isto vrijeme osigurava da 208 bude zabavan i pouzdan partner na otvorenim zavojitim cestama. Razlog više da i dalje mislimo kako bi uprava u Stellantisu (na čijem je čelu potvrđeni "petrolhead" Carlos Tavares) mogla dati zeleno svjetlo odjelu Peugeot Sport, da na laganoj i izvrsnoj osnovici 208-ice napravi GTi kakav nije napravljen od legendarnog modela 205 GTi.
S redizajniranim 208 u ponudi više nema odličnog 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora za koji volimo reći da troši "kap po kap", ali s uvođenjem blagog 48-voltnog hibridnog sistema najsnažnija 1,2-litarska turbobenzinska opcija sada sa sobom donosi 136 "konja", šest više u odnosu na jednako koncipiran motor prije redizajna i bez hibridne podrške. Pored dvije opcije koje pokreće samo elektromotor (136 i 156 KS), ostatak ponude zasnovan je na poznatom grupacijskom 1,2-litarskom trocilindarskom benzinskom motoru koji bez asistencije turbopunjača razvija 75, a s njim 100 KS.
Uvjereni da su u Peugeotu objavili da turbobenzinac ima manje snage nego što zaista ima, na testu smo imali spomenuti motor kombinovan s ručnim 6-stepenim mjenjačem čija ručica iz jednog u drugi stepen prijenosa ide precizno i tiho, što je ne tako davno u Peugeotovim automobilima bila misaona imenica. Uzorno štedljiv, motor je i bez asistencije blagog hibridnog sistema (uz koji za prijenos snage na podlogu brine isključivo automatski 6-stepeni mjenjač) pokazao da se veoma dobro snalazi u svim situacijama, uključujući i uobičajeni ritam na autocestama koji održava bez posebnog naprezanja. U prilog živahnosti ide i činjenica da 208 i dalje spada među najlakše automobile iz B segmenta.
Sjenu na priču o modelu, koji efektno potvrđuje da odličan film može imati i odličan nastavak, stvara podatak da je jednako motorizovan i slično opremljen 208 koji smo imali na testu prije četiri godine, doduše bez prednjih LED svjetala, koštao znatno manje u odnosu na redizajnirani model. A to je, barem kod nas, poprilično pokvarilo raspoloženje mnogima kojima je Peugeotov dugo čekani povratak na vrh B segmenta bio u najužem izboru.
-
Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT
-
Cijena osnovnog modela - 208 Active 1.2 PureTech 75 STT: 35.569 KM
-
Cijena testnog modela: 42.814 KM
-
Motor: trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 74 kW – 100 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.750 obr/min.
-
Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 195/55 R16 (Michelin e-Primacy).
-
Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,1 s. Najveća brzina – 194 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4,2 do 5,8 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP): od 5 do 5,2 l/100 km. Prosječna emisija CO² (WLTP): 113 g/km. Euro 6.4.
-
Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 352 do 1.163 litara. Masa praznog automobila – 1.090 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 44 litra.
-
Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 208 Allure
-
Opciona oprema na testnom automobilu: Bijela boja „Banquise“ (375 KM), grijanje prednjih sjedišta (375 KM), kamera za pomoć pri vožnji unazad (338 KM), otključavanje vozila bez ključa + pokretanje motora pritiskom na dugme DML (656 KM).
-
Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.