Auto testovi
43

Testirali smo redizajnirani Peugeot 208: Odličan nastavak odličnog filma

E. T.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Prodajni rezultati posljednjeg Peugeotovog odgovora na Evropljanima i dalje drag B segment najbolje su pokazali da su dizajneri u francuskoj automobilskoj kompaniji odradili izvrstan posao. Četiri godine poslije 208 je samo diskretno redizajniran, što potvrđuje da izvorno lijepe stvari nemaju alternativu.
Kad se pojavila druga generacija Peugeotovog modela iz B segmenta, napisali smo da je novi 208 "osuđen" na uspjeh i nismo pogriješili, kao što nismo pogriješili kad smo ga izabrali za Klix auto godine, što je nakon mjesec dana uradio i mnogobrojan žiri automobilskih novinara koji je birao Evropski automobil 2020. godine. Od tada do sada nismo sreli nikoga kome se izgled novog 208 nije dopao.

Posmatrano kroz brojeve, model koji je nastavio tamo gdje su stali prethodni mali Peugeoti animirao je mnogo kupaca oba spola i do danas je među najprodavanijim automobilima u B segmentu koji, barem u Evropi, i pored invazije približno velikih crossovera i dalje imaju svijetlu budućnost.

S osvježenim modelom za koji se i dalje potajno nadamo da će, prije ili poslije, dobiti i verziju na kojoj će stajati oznaka GTI (Jer je zaslužuje!) stigao je redizajnirani prednji odbojnik u koji je integrisana veća i drugačija maska hladnjaka s novim ukrasnim detaljima. Kućišta prednjih i zadnjih LED svjetala krasi nova grafika, a vertikalno postavljena dnevna LED svjetla ispod zaštitnog pokrova sada su raspoređena u po tri kućišta. Ranije predstavljen retro amblem Peugeota koji mnogima budi nostalgiju svoje je mjesto sada dobio i na masci hladnjaka najmanjeg "lava".

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Priču izvana zatvaraju novodizajnirane dvobojne aluminijske felge (16-inčne u ovom slučaju) i oznake modela u crnoj boji i u novom fontu koji je upotrijebljen i za natpis marke na petim vratima, a crni pokrov koji „spaja“ kućišta zadnjih svjetala, zajedno sa crnim spojlerom na petim vratima, crnim kućištima retrovizora i zatamnjenim staklima iza B nosača ponajviše dolaze do izražaja upravo u kombinaciji s bijelom karoserijom. Bez obzira na ugao posmatranja, na redizajnirani 208, koji prema mišljenju mnogih izgleda mnogo bolje u odnosu na 208 prethodne generacije, na kraju smo gledali kao što se gleda na osobe za koje se kaže da nikada ne stare.

Novosti u odlično izolovanoj kabini koja je obložena kvalitetnim tamnim materijalima uključuju redizajniranu digitalnu/adaptivnu instrumentnu tablu i nešto veću površinu displeja multimedijalnog sistema koji je blago zakrenut prema vozaču. Povezivost s mobitelima osigurava kompatibilnost s poznatim aplikacijama Android Auto i Apple CarPlay, a tu je i nekoliko USB konektora. S originalnim rješenjem koje se krije iza Peugeotovog naziva „i-Cockpit“ na instrumentnu tablu gleda se preko multifunkcionalnog upravljača naglašeno malog prečnika, a preglednost instrumenata osigurava kombinacija ispravno podešenog sjedišta i spomenutog upravljača.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Već sa srednjim paketom stiže mnogo korisne opreme među kojom su prednji/zadnji senzori za parkiranje, grijani/sklopivi retrovizori, kvalitetan audio-sistem i automatski klima-uređaj, ali potencijalni kupci malog francuskog zavodnika trebaju imati u vidu da raspoloživi prostor iza udobnih prednjih sjedišta ne osigurava dovoljno prostora za noge viših putnika koji bi trebali sjediti iza viših putnika. Da, u B segmentu ima nekoliko modela u kojima odrasli putnici u drugom redu mogu računati na više prostora u predjelu nogu, ali ne treba zaboraviti i činjenicu da se većina kupaca automobila ovog segmenta najčešće vozi samo u tandemu, uz eventualnu sjedalicu za dijete iza leđa.

Nema zamjerki na ponuđeni prostor na i oko prednjih sjedišta, bez obzira na visinu i "širinu" vozača i suvozača, a udobnosti pomaže i činjenica da nema mnogo automobila ove kategorije i međuosovinskog rastojanja čiji se ovjes (bez dodatnih opcija podešavanja) veoma dobro, tiho i uglađeno snalazi na različitim neravninama, dok u isto vrijeme osigurava da 208 bude zabavan i pouzdan partner na otvorenim zavojitim cestama. Razlog više da i dalje mislimo kako bi uprava u Stellantisu (na čijem je čelu potvrđeni "petrolhead" Carlos Tavares) mogla dati zeleno svjetlo odjelu Peugeot Sport, da na laganoj i izvrsnoj osnovici 208-ice napravi GTi kakav nije napravljen od legendarnog modela 205 GTi.

S redizajniranim 208 u ponudi više nema odličnog 1,5-litarskog četverocilindarskog turbodizelskog motora za koji volimo reći da troši "kap po kap", ali s uvođenjem blagog 48-voltnog hibridnog sistema najsnažnija 1,2-litarska turbobenzinska opcija sada sa sobom donosi 136 "konja", šest više u odnosu na jednako koncipiran motor prije redizajna i bez hibridne podrške. Pored dvije opcije koje pokreće samo elektromotor (136 i 156 KS), ostatak ponude zasnovan je na poznatom grupacijskom 1,2-litarskom trocilindarskom benzinskom motoru koji bez asistencije turbopunjača razvija 75, a s njim 100 KS.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Uvjereni da su u Peugeotu objavili da turbobenzinac ima manje snage nego što zaista ima, na testu smo imali spomenuti motor kombinovan s ručnim 6-stepenim mjenjačem čija ručica iz jednog u drugi stepen prijenosa ide precizno i tiho, što je ne tako davno u Peugeotovim automobilima bila misaona imenica. Uzorno štedljiv, motor je i bez asistencije blagog hibridnog sistema (uz koji za prijenos snage na podlogu brine isključivo automatski 6-stepeni mjenjač) pokazao da se veoma dobro snalazi u svim situacijama, uključujući i uobičajeni ritam na autocestama koji održava bez posebnog naprezanja. U prilog živahnosti ide i činjenica da 208 i dalje spada među najlakše automobile iz B segmenta.

Sjenu na priču o modelu, koji efektno potvrđuje da odličan film može imati i odličan nastavak, stvara podatak da je jednako motorizovan i slično opremljen 208 koji smo imali na testu prije četiri godine, doduše bez prednjih LED svjetala, koštao znatno manje u odnosu na redizajnirani model. A to je, barem kod nas, poprilično pokvarilo raspoloženje mnogima kojima je Peugeotov dugo čekani povratak na vrh B segmenta bio u najužem izboru.

  • Osnovni podaci o testnom automobilu: Peugeot 208 Allure 1.2 PureTech 100 STT

  • Cijena osnovnog modela - 208 Active 1.2 PureTech 75 STT: 35.569 KM

  • Cijena testnog modela: 42.814 KM

  • Motor: trocilindarski, 4-taktni, benzinski, 12 ventila, turbopunjač, međuhladnjak, direktno ubrizgavanje goriva, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.199 ccm. Najveća snaga 74 kW – 100 KS pri 5.500 obr/min. Najveći obrtni moment 205 Nm pri 1.750 obr/min.

  • Prijenos snage: Pogon preko prednje osovine, 6-stepeni ručni mjenjač, gume dimenzija 195/55 R16 (Michelin e-Primacy).

  • Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 10,1 s. Najveća brzina – 194 km/h. Potrošnja goriva na testu: od 4,2 do 5,8 l/100 km. Tvornički deklarisana prosječna potrošnja (WLTP): od 5 do 5,2 l/100 km. Prosječna emisija CO² (WLTP): 113 g/km. Euro 6.4.

  • Dimenzije: Dužina – 4.055 mm, širina – 1.745 mm, visina – 1.430 mm. Međuosovinski razmak – 2.540 mm. Zapremina prtljažnika – od 352 do 1.163 litara. Masa praznog automobila – 1.090 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 44 litra.

  • Serijska oprema testnog automobila: Peugeot 208 Allure

  • Opciona oprema na testnom automobilu: Bijela boja „Banquise“ (375 KM), grijanje prednjih sjedišta (375 KM), kamera za pomoć pri vožnji unazad (338 KM), otključavanje vozila bez ključa + pokretanje motora pritiskom na dugme DML (656 KM).

  • Garancija: 5 godina ili 100.000 kilometara.