Auto testovi
44

Testirali smo SEAT Atecu FR: Jaki sportski geni

Piše: E.Z.
(Foto: E. Z./Klix.ba)
Kako smo i pretpostavili, SEAT je pogodio "u sridu" Atecom. Vrlo brzo je postao njihov najtraženiji model i jedan od najodgovornijih za rekordne prodajne rezultate ove marke. Relativno brzo stigla je i "formula racing" verzija, a sada smo je isprobali i provjerili da li sportski ovjes i stil idu uporedo s praktičnom formom ovog SUV-a.

SEAT kao marka s obilježijima sportskih gena unutar Volkswagen grupacije ima breme da svaki njihov model nosi sportski stil. Tako je i Ateca morala dobiti svoju FR verziju, i ne samo nju, pa je nedavno stigla čak i Cupra verzija sa 300 KS. Kombinacija praktičnosti SUV-a i sportskog stila i voznih osobina nije novost. Kada to rade Porsche i slične marke, zašto ne bi mogli i SUV-ovi za šire narodne mase.

SEAT je definitivno savladao izazov raznovrsnosti svoje ponude pa uz odličnu gamu modela sada svaki od njih nudi i različite vrste stila i performansi. Tako će oni kojima luksuzni i elegantni Xcellence nije baš po mjeri vjerovatno posegnuti za sportski uređenim FR modelom.

Jarka crvena boja, aerodinamički dodaci, veliki aluminijski naplaci, sportska maska i FR oznake već na prvi pogled čine jasnu razliku između ovakve Atece i neke "obične". Odličan detalj su i umeci od sive plastike u donjem dijelu bokova i branika, koji dodatno ističu sportske obrise. Uz prepoznatljive oštre linije i visoku karoseriju ovi dodaci i izgled su došli kao naručeni pa Ateca FR pored ostalih verzija izgleda zaista posebnije i atraktivnije.

Jasno, ovakvi detalji i nešto niža karoserija djelimično je distanciraju od eventualnih offroad izleta, ali i dalje je zadržala dovoljnu dozu upotrebljivosti i snalažljivosti van asfalta.

Ipak, najviše nas je zanimalo koliko je Ateca FR zaista sportska u odnosu na ostale iz ponude u onom najvažnijem dijelu, vozačkom. Dvolitreni turbodizelaš sa 190 KS, DSG mjenjač sa 7 brzina i pogon na sve točkove već su dovoljni preduslovi za dinamičnu vožnju. Tvrđe podešen ovjes koji prenosi više informacija s podloge primijetit ćete već i na malim brzinama po gradu, što možda i nije toliko poželjno. Naime, oštre neravnine Ateca FR prenosi prilično grubo, gdje je, čini nam se, najviše bilo mjesta da se poradi na povratu hoda amortizera nakon kompresije. Ipak, te neugodne momente Ateca FR će nadoknaditi na zavojitoj cesti. Iako je prilično visok nivo prijanjanja u zavojima je impresivno dobar. Pri oštrim promjenama pravca i dalje ima primjetan hod i promjenu težišta, ali to radi sve vrlo kontrolisano i predvidivo. Zahvaljujući odličnom pogonu vrlo lako je opustiti se u brzim zavojima i vršiti dodatne korekcije upravljačem.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Ono gdje bismo voljeli da je još direktnija i sportskija je svakako upravljač, i u sportskom modu rada ostaje previše lagan i vozaču vraća vrlo skromnu količinu povratnih informacija sa ceste, zbog čega je teže procijeniti nivo prijanjanja na lošijem asfaltu.

Također, ne treba zaboraviti da FR oznaka ne znači da je riječ o nekoj ultimativnoj sportskoj verziji, pa i očekivanja trebaju biti u skladu s time. Naprimjer, Ateca FR dolazi s odličnim, ali ipak "touring" gumama koje su podređene udobnosti i tišini, dok bi s nekim beskompromisnijim sportskim gumama svakako ponudila više zabave i još više podigla nivo dinamičnosti. Ovako se treba navići da progresivno "pušta" u krivinama, ali to se svakako dešava na brzinama koje nisu ugodne za ostale putnike u ovom SUV-u.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

Pohvalno je da Ateca FR već u seriji dolazi s vrlo bogatom opremom pa je potrebno možda posegnuti tek za nekoliko opcija. Ipak, ono što ne možemo prežaliti je nedostatak mogućnosti odabira DCC podesivih amortizera koji bi donijeli Ateci FR potrebnu dozu progresivnosti i ugodnosti na lošijim cestama, ali i još bolju upravljivost u sportskom načinu rada. Ukratko, mislimo da je šteta za skoro bilo koji model iz VAG grupacije ne odabrati tu opciju, bili sportski nastrojen vozač ili ne. Jednostavno njihovi auti se mnogo bolje voze i znatno su ugodniji s takvim amortizerima.

Unutra Ateca FR opravdava status modela iz vrha ponude ove marke. Odlična sjedišta s alcantara presvlakama, crveni detalji, crna obloga krova i FR logo otkrivaju sportski ugođaj te je generalno vrlo ugodno za putovati i voziti. Slično kao i s Leonom i ovdje nam se ne sviđa upotreba nešto lošije i grube plastike na oblogama vrata i u donjem dijelu armaturne ploče, dok bi završna obrada morala biti bolja na ručkama vrata, pogotovo jer je riječ o dijelu koji je stalno pod rukama i ne bi trebao biti tako nježan.

Foto: E. Z./Klix.ba
Foto: E. Z./Klix.ba

S praktične strane, Ateca je pravi uzorni član moderne SUV porodice. Dovoljno je prostora i na prednjim i na zadnjim sjedištima, pretinaca ima dovoljno, a i prtjažnik je više nego dovoljno velik. Novost koju prije nismo primijetili na Ateci je pretinac za smartphone za putnike na zadnjim sjedištima, kao i USB portovi za punjenje, što će znati cijeniti i najmlađi putnici.

Na kraju, Ateca FR čini vrlo zanimljivu alternativu i nekako svima promiče ispod radara da jedino SEAT trenutno u ovom cjenovnom razredu ima SUV s ovakvim sportskim karakteristikama. Slično kao i s ostatkom ponude i Ateca FR je uz izdašnu opremu, snažan motor i dobro uparen DSG mjenjač sa 4Drive pogonom uspjela zadržati vrlo umjerenu cijenu. Naravno, skoro 62 hiljade maraka nije mali iznos, ali činjenica je da je ovo skoro pa top model ponude ove marke te da drugi traže i dosta više za primjetno manje opreme i tehnolgije.

U SEAT-u imaju slatke, ili ne baš tako slatke, muke da isporuče dovoljno Ateca tržištu koje ih "guta" nemilice, to se pogotovo odražava na tržišta poput naših koja na red dolaze tek nakon što se zadovolje apetiti Evrope i ostalih velikih tržišta. Nakon što smo prvu Atecu doveli u BiH prije dvije godine, sada nam je i u svom sportskom izdanju potvrdila da je zaista jedan od best buy modela u klasi. Ipak, treba razmisliti, kao i kod svih ostalih best buy modela, da li je pametno ići na top modele kao što je ovaj FR ili u potpunosti iskoristiti taj best buy potencijal s nekom skromnijom verzijom. Također, ostaje nam još i da provjerimo da li je jednako dobar recept i Ateca Cupra sa 300 KS. Za to ćemo se i mi i vi morati ipak strpjeti do novembra ove godine.

Osnovni podaci o testnom automobilu: SEAT Ateca FR 2.0 TDI S&S 4DRIVE DSG Cijena osnovnog modela: 34.695 KM Cijena testnog modela: 61.942,95 KM

Motor: 4-cilindrični, redni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno, promjer i hod 81,0 × 95,5 mm, radna zapremina 1.968 ccm, kompresija 16,2 : 1, maksimalna snaga 140 kW (190 KS) pri 3.500 - 4.000 okr/min, maksimalan okretni moment 400 Nm pri 1.750 - 3.000 okr/min, ubrizgavanje goriva na principu zajedničkog voda - common rail, turbopunjač, hladnjak zraka pod pritiskom.

Prijenos snage: Pogon na sve točkove, 7-stepeni automatski mjenjač sa dvostrukim kvačilom, aluminijske felge prečnika 18 inča sa gumama 225/50 R18.

Šasija: Prednji ovjes - McPherson, nezavisni, spiralne opruge, hidraulični amortizeri, stabilizatori. Zadnji ovjes - torziona osovina, spiralne opruge, hidraulični amortizeri. Elektrohidraulični servo upravljač.

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100km/h – 7,0 s. Maksimalna brzina - 212 km/h. Potrošnja na testu – 7,6 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva u gradu 5,2 l/100 km, na otvorenoj cesti 4,0 l/100 km, kombinovano 5,0 l/100 km. Zapremina rezervoara – 55 l. Emisija CO2 129 g/km.

Dimenzije: Dužina – 4.363 mm. Širina - 1.841 mm. Visina - 1.601 mm. Međuosovinski razmak - 2.638 mm. Prtljažnik – 510 litara. Težina praznog vozila – 1.610 kg. Ukupna dozvoljena težina vozila – 2.150 kg.

Serijska oprema testnog automobila: dvostruka hromirana ispušna cijev, indikator za preporučeni stepen prijenosa, držač za čašu, ASR+ABS, ESC+XDS, osvijetljeni ručni pretinac u centralnoj konzoli, izbor načina vožnje - SEAT Drive Profile, komande na upravljaču, B i C stubovi u klavir lak crnoj boji, unutrašnja obloga krova u crnoj boji, sjedište vozača podesivo po visini, podrška za kičmu, zadnja sjedišta preklopiva i djeljiva, hromirani krovni nosači, crni blatobrani, Kessy sistem-otključavanje i pokretanje vozila bez upotrebe ključa, zatamnjena stakla nazad, električni podizači prednjih i zadnjih prozora, sistem zračnih jastuka (2 prednja, 2 bočna, 2 zračne zavjese, zračni jastuk za koljena vozača), hromirani okviri prozora, prednji nasloni za glavu sa WOKS sistemom, srednji naslon za ruku, izvod za ventilaciju nazad, vanjski retrovizori i ručke vrata u boji karoserije, upravljač i ručica mjenjača presvučeni kožom, električno podesivi preklopivi grijani vanjski retrovizori s welcome svjetlom, pragovi prednjih vrata sa aluminijskom oblogom, gornji pretinac za naočale, LED osvjetljenje unutrašnjosti, prednje i zadnje svjetlo za čitanje u LED izvedbi, multicolour ambijentalno svjetlo, zadnja svjetla u LED izvedbi, tempomat, svjetla za maglu s funkcijom zakretanja, zvučno upozorenje za sigurnosni pojas, putni računar - 3,5" TFT display sa indikatorom vanjske temperature, utičnica 12V, zadnji parking senzori, safety paket-senzor za kontrolu pritiska u gumama, hill hold control, senzor za prepoznavanje umora, front assist, automatska kočnica u slučaju nezgode, monitoring pješaka, rezervni točak smanjenih dimenzija, Udobnost paket - svjetlosni senzor, automatska Coming&leaving home funkcija, senzor za kišu, samozatamnjujuće unutarnje ogledalo, SEAT full LED prednja svjetla, LED dnevna svjetla, zadnja svjetla u LED izvedbi, prednja smeđa Alcantara sportska sjedišta, pretinac u naslonu prednjih sjedišta, hromirani dekorativni umeci, pretinac ispod sjedišta vozača, aluminijske felge PERFORMANCE 18", električna parking kočnica, zadnji naslon za ruku, mehaničko spuštanje zadnjih sjedišta iz prtljažnika, automatski dvozonski klima-uređaj CLIMATRONIC, Media System Plus-8" Colour touchscreen MP3, WMA,2X USB, SD card, CD,AUX-IN, Bluetooth, 8 zvučnika, glasovno upravljanje, 3,5" ekran.

Dodatna oprema na testnom automobilu: Kartografija Evrope, navigacijski sistem 8" touchscreen, MP3, WMA, 2X USB, SD CARD, CD,AUX-IN, Bluetooth, 8 zvučnika glasovno upravljanje za navigaciju, 3,5" ekran, parking senzori - naprijed i nazad s grafičkim prikazom, produžena garancija, senzorsko otvaranje prtljažnika i Kessy sistem, Star paket: navigacijski sistem, senzorsko otvaranje prtljažnika, KESSY, zimski paket, grijanje prednjih sjedišta, pranje prednjih svjetala.

Garancije: 4 godine ili 120.000 pređenih kilometara, 12 godina garancije na karoseriju.