Prvo polugodište
166

U Evropi za šest mjeseci registrovano skoro milion električnih vozila

A. M.
Foto: Klix.ba
Broj registracija novih automobila u Evropi za prvo polugodište tekuće godine veći je za 4,4 posto. Ukupan broj registracija dostigao je 6,84 miliona, a oko 950.000 registrovanih automobila ili oko 14 posto tržišta predstavljali su električni automobili.

Tesla Model Y je prošle godine bio najprodavaniji globalni model, te istovremeno najtraženiji auto na evropskom tržištu. Nakon godina kontinuiranog rasta, Tesla počinje da pokazuje znake usporavanja, ali Model Y je i dalje najčešći odabir kupaca u Evropi ispred Modela 3 i Volva EX30.

Broj registracija automobila američkog proizvođača, koji se u Evropu mahom uvozi iz Kine, pao je sa 185.200 jedinica u prvoj polovini 2023. na 161.600 jedinica ove godine zaključno s junom, potvrđuju podaci koje obrađuje Jato Dynamics platforma. Tri su razloga koja su dovela do toga. Prvo, znamo da nijedan brend ne može održati rast s ograničenom linijom proizvoda koja počinje stariti, što uistinu pogađa Teslu. Drugo, sve veća konkurencija nesumnjivo utječe na prodaju, i konačno, Teslina strategija smanjenja cijena viđena lani više nema isti efekat zbog sve većeg broja kineskih proizvođača koji nude vozila po nižim cijenama.

Iako Model Y vodi na evropskoj BEV ljestvici, Teslin električar je ove godine pao na osmo mjesto u ukupnoj prodaji, zabilježivši pad od 26 posto u poređenju s prvim polugodištem 2023. godine. S druge strane, osvježeni Model 3 bilježi povećanje registracija od 37 posto, međutim na njegov ozbiljniji rast može utjecati to što evropski potrošači ne preferiraju limuzine.

Ozbiljan i privlačan električar u Evropi postaje Volvo EX30. Iako se proizvodi u Kini (trenutno), bio je treći odabir kupaca električnih automobila tokom prve polovine 2024. godine. Četvrti najpopularniji model, koji se od jula suočava sa najvećom stopom carine, bio je MG4, cjenovno zanimljiv model koji se također proizvodi u Kini.

Foto: Klix.ba
Foto: Klix.ba

Ako posmatramo širu sliku, u prvoj polovini 2024. godine, evropsko tržište baterijskih vozila predvodila je Volkswagen grupa sa 178.000 jedinica. Međutim, njihov obim prodaje bio je 14 posto manji nego u prvoj polovini 2023. godine, najviše zbog pada od 24 posto kod marke Volkswagen i 55 posto kod marke Porsche. Dok su Volkswagen ID.3 i ID.4 u međuvremenu ažurirani, oba su relativno stari, što znači da im je sve teže privući pažnju novih potencijalnih kupaca.

Nasuprot tome, BMW Grupa i kineski brendovi su stekli značajan interes kod kupaca. BMW Grupa je obezbijedila skoro 10 posto udjela na BEV tržištu u odnosu na 7,5 posto iz prošle godine. Bavarci su tokom prve polovine 2024. godine registrovali više BEV modela od Volkswagena.

Kineske marke postaju sve snažnije, mada su brojke i dalje skromne. Geely grupa - vlasnik Volva, Polestara i Lotusa - povećala je broj registracija BEV vozila za 52 posto, u poređenju s prvim polugodištem lani, nadmašivši Hyundai-Kia, Mercedes i Renault Grupu. Ovaj rast je postignut zahvaljujući snažnim rezultatima koje je postigao Volvo EX30, model koji se od nedavno može kupiti i na bh. tržištu.

Broj BEV registracija po modelima

  1. Tesla Model Y – 101.181 (-26 %)
  1. Tesla Model 3 – 58.400 (+37 %)
  2. Volvo EX30 – 36.980 (-)
  3. MG 4 – 31.922 (+4%)
  4. Škoda Enyaq/Coupe – 29.951 (+7 %)
  5. Volkswagen ID.4 – 29.146 (+30 %)
  6. Volkswagen ID.3 – 29.136 (-17 %)
  7. Volvo EX40 – 25.223 (-5 %)
  8. BMW iX1 – 24.506 (+53 %)
  9. Audi Q4 – 24.456 (+9 %)

UKUPNO 01-06 2024. – 949.981 (+2 %)