Tržište novih automobila
19

U sedmom mjesecu blaga stagnacija tržišta, Citroen i Kia izvukli najviše

A. M.
Broj registrovanih novih vozila u julu (1.059) skoro je jednak prošlogodišnjem skoru (1.070). Kako ljeto prolazi, tako pada interes rent-a-car agencija za nabavkom vozila što se dijelom odrazilo na efikasniju prodaju. Zanimljivo, rastao je broj fizičkih kupaca.

Svega 11 novih automobila manje registrovano je u julu ove godine u komparaciji sa istim mjesecom lani. Primjetan je pad aktivnosti rent-a-car agencija, koje su u maju i junu bile mnogo aktivnije zbog čega je dijelom vidljiva stagnacija tržišta.

Tržište otprilike djeluje po sistemu ista meta-isto odstojanje, budući da se lista od pet ustoličenih brendova na vrhu nije promijenila. Tako su Škoda (190), Volkswagen (126), Toyota (85), Renault (66) i Hyundai (58) isporučili najviše automobila u julu i zadržali svoje pozicije iz prethodnog mjeseca.

Nakon dugo vremena vidljiv je bio rast broja privatnih (42 posto) spram pravnih (58 posto) kupaca, a to su mahom automobili iz Toyotinih i Hyundaijevih salona. Benzinci su i dalje glavna meta sa 40,6 posto tržišnog udjela, mada su se dizeli sa 39,4 posto udjela u julu vratili na stari kolosijek. Hibridi postaju sve zastupljeniji (15,9 posto), iako se kupcima ostavlja sve manje izbora, s obzirom da je običnih benzinaca sve manje u ponudi.

Međutim, od automobila s hibridnim pogonskim sklopom u ostatku godine ne treba očekivati čuda. Naime, Vlada FBiH odlučila je subvencionirati samo kupce plug-in hibrida, a oni su zbog viših cijena mnogo manje zanimljivi kupcima.

Ipak, zahvaljujući rastu broja registrovanih vozila u prethodnih šest mjeseci, bh. tržište evidentira solidnu "zalihu" s kojom je kumulativna prodaja za sedam mjeseci ove godine značajno veća od istog perioda prošle godine. Tako je bh. tržište u tekućoj godini zabilježilo 7.362 registracije u poređenju sa 6.909 lani. Razlika je u 453 novoregistrovana automobila ili manje od sedam posto.

Ako tražimo pobjednike sa najvećim rastom prodaje spram prošlogodišnjeg rezultata ukupnog broja registrovanih vozila, istaknut ćemo Citroen, koji je za sedam mjeseci prodao 123 automobila više, zabilježivši rast od čak 55 posto, zatim Kiju sa 91 isporukom više (+42 posto) i Peugeot sa 83 plasirana vozila više (+32 posto) nego prošle godine u razdoblju januar-juli.

Koliko su drugi modeli na margini intersovanja kupaca toliko se Kia i dalje uglavnom oslanja na prodaju Sportagea, koji ove godine, nakon sedam mjeseci čini 69 posto prodaje korejskog brenda u BiH. Čak 211 primjeraka Kijina mreža zastupnika je plasirala za sedam mjeseci ove godine, a toliko je u istom periodu prošle godine iznosila ukupna prodaja ove marke na bh. tržištu. To još jednom potvrđuje pogođen koncept koji su kupci prepoznali u korejskom SUV-u, ne samo u BiH, već i u ostatku Evrope.

Sva tri njemačka premium brenda su imala mjesec za pamćenje, jer su isporučili najviše vozila u ovoj godine. Mercedes je sa 55 isporuka bio najefikasniji, ispred Audija (45) i BMW-a (44). Međutim, ovogodišnja ofanziva Mercedesa sa ukupno 304 registracije prati u stopu "narodne" brendove, kao što su Opel, s jednakim brojem isporuka, i Kia koja je plasirala tek jedan automobil više.

Vezani članci