Testovi
32

AUTO TEST / Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TDI 4Motion

Piše: E. T.
Foto: E. Z./Klix.ba
(Foto: Elvir Zubović/Klix.ba)
Volkswagenu, bez sumnje, treba odati priznanje zbog ideje, kasnije i same realizacije posla koji su uradili s drugom generacijom Tiguana. Novi član među mnogobrojnim crossoverima C segmenta ima mnogo aduta s kojima bi se mogao svrstati među najpoželjnije opcije, ako potencijalni kupci mogu "progutati" činjenicu da Volkswagen za (ovakav) Tiguan traži popriličnu svotu novca.

Dobro upućeni analitičari tvrde da će do kraja ove dekade u Evropi svaki peti novi automobil biti crossover. Onda je jasno da će i u Volkswagenu ostati u trci za kupce koji, eto, nisu posebni zaljubljenici u prave "off-road" avanture, ali vole da sjede visoko. Sve zastupljeniji segment crossover automobila različitih kategorija proširen je nedavno predstavljenim Tiguanom druge generacije koji je, uz logično korištenje nekolicine poznatih komponenti koncerna, "nacrtan" ispočetka. U svakom slučaju, većina misli da je novi oštriji Tiguan izvana znatno atraktivniji od istoimenog prethodnika s kojim je Volkswagen u C segmentu crossovera, uz jedan redizajn, prilično uspješno "igrao" od 2007. godine.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

S karoserijskim detaljima koji podsjećaju na rješenja koja su implementirana na aktuelnom Passatu, Tiguan je zaista atraktivan proizvod, onoliko koliko uopće može biti atraktivan podignuti karavan, kako najčešće volimo da zovemo većinu crossover automobila. Sviđa nam se hrom na bokovima, kao i ukupan sklad metalnih i staklenih površina 4,5-metarske karoserije, ali nam se ne sviđa količina hroma kojim je prekrivena maska između prednjih svjetala LED tehnologije. Kako god, novi Tiguan neće proći nezapažen, a mnogi bi se usput mogli upitati da li im zaista treba veći Touareg.

Sviđa nam se: dizajn karoserije, prostranost, nivo opreme, motor, mjenjač, pogon...

Nama se čini da u Tiguanu (koji je, naravno, duži i širi od prethodnika) ima sasvim dovoljno mjesta za vozača i njegove saputnike, bez obzira na njihovu visinu i širinu. Svima će (ispod pokretnog staklenog krova) biti ugodno u luksuznom, dobro izolovanom, prostranom i prozračnom okruženju Tiguana s paketom opreme Highline u koji je, u konkretnom slučaju, smješteno mnogo serijskih i opcionih "igračaka". Vozaču bi se posebno trebala svidjeti usluga koju pruža uglađeni 7-stepeni automatski mjenjač sa dva kvačila (DSG), ali i adaptivni pogon preko obje osovine uz koji stiže nekoliko efikasnih radnih programa. Tačka na i je besprijekorna ergonomija.

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Među modernim novotarijama izdvajamo pregledan i atraktivan TFT display iza kožom obloženog upravljača s kojim su analogni instrumenti ovdje u potpunosti otišli iz kabine. Na stranu najnoviji mnogobrojni sigurnosni sistemi i sistemi za asistenciju vozaču (koji, tu i tamo, znaju biti i naporni), ali Volkswagen je odabirom materijala i načinom na koji su sklopljeni nedvosmisleno pokazao da Tiguan želi biti ravnopravan član u društvu nekoliko današnjih najprofinjenijih crossovera koji, da se ne lažemo, uglavnom imaju „njemačko državljanstvo“. Neko reče da Tiguanu, generalno, nedostaje „fun factor“. Hm. Učini nam se nevažnim, jer mislimo da je faktor zabave rezervisan za sportske automobile, ne crossovere.

Izražen klirens kombinovan s pogonom preko obje osovine Tiguanu će osigurati širok radijus kretanja, ali u silascima s asfalta svakako ne treba zaboraviti na uobičajene limite cestovno orijentisanih širokih guma niskog profila. S druge strane, spomenute gume na asfaltu su savršeno radile svoj posao. Lakši i niži od istoimenog prethodnika, Tiguan je kroz različite vrste zavoja, bez naglašenog naginjanja karoserije, tvrdoglavo slijedio zadanu putanju. Ukupnu sliku donekle je pokvario relativno precizan sistem upravljanja. Nema ih mnogo, ali ima crossovera čiji je upravljač, definitivno, mnogo precizniji.

Ne sviđa nam se: neprecizan upravljač, cijena.

Iako nije najsnažniji (turbo)dizelski motor u ponudi za novog Tiguana, provjereni dvolitarski četverocilindarski "common-rail" motor sa 150 konjskih snaga i 340 Nm najvećeg obrtnog momenta po ko zna koji put pokazao je svoje provjerene kvalitete. S nešto većom prosječnom potrošnjom goriva od deklarisanog, uglađen motor je u većini situacija dokazao da ima dovoljno "daha i karaktera" da se suvereno nosi s kilogramima automobila i njegovih putnika. Čini se da mu ne bi previše smetala ni prikolica za vuču čamca, konja...

Foto: Elvir Zubović/Klix.ba
Foto: Elvir Zubović/Klix.ba

Uz vjerovatno najpopularniju od svih ponuđenih motornih opcija tu je i 7-stepeni automatski DSG mjenjač koji u VW-u nude kao jedinu mogućnost za Tiguan 2.0 TDI 4Motion opremljen s paketom opreme Highline. Sve skupa, zajedno sa sistemom ovjesa, besprijekorno je zvučno izolovano i ide u prilog ukupnom komforu na višesatnim putovanjima.

A onda smo se prisjetili koliko novca u Volkswagenu traže za identičan Tiguan. Prisjetili smo se i susreta sa slučajnim prolaznicima i kratkih dijaloga koji su se u većini slučajeva odvijali ovako: "Jao što je dobar ovaj auto! Koliko košta?" "Jeste, dobar je. Košta nešto više od 90.000 KM" "Ma daj!?"

Teško je objasniti i opravdati cijenu ovog automobila, a da pri tome ostanemo pristojni, ako su cijene većine njegovih direktnih (slično opremljenih i motorizovanih) konkurenata znatno niže. Utješno je što se krajnja prodajna cijena Tiguana ipak može znatno sniziti, ako se potencijalni kupci odreknu pojedinih stvari s liste opcione opreme bez kojih se, definitivno, može živjeti.

Osnovni podaci o testnom automobilu: Volkswagen Tiguan Highline 2.0 TDI 4Motion Cijena osnovnog dizelskog modela – Tiguan Comfortline 2.0 TDI 4Motion: 58.906 KM Cijena testnog modela: 90.399 KM

Motor: 4-cilindrični, 4-taktni, turbodizelski, smješten naprijed poprečno. Radna zapremina 1.968 ccm, "common-rail" ubrizgavanje, 4 ventila po cilindru. Najveća snaga 110 kW – 150 KS od 3.500 do 4.000 obr/min. Najveći obrtni moment 340 Nm od 1.750 do 3.000 obr/min.

Prijenos snage: Pogon preko obje osovine (Haldex), 7-stepeni automatski mjenjač sa dva kvačila (DSG), gume dimenzija 235/50 R19 (Pirelli Scorpion Verde).

Performanse i potrošnja goriva: Ubrzanje od 0 do 100 km/h – 9,3 s. Maksimalna brzina - 200 km/h. Prosječna potrošnja goriva na testu: od 6,2 do 7,8 l/100 km. Fabrički deklarisana potrošnja goriva: u gradu 6,7 l/100 km, na otvorenoj cesti 5,0 l/100 km, kombinovano 5,6 l/100 km. Prosječna emisija CO2: 147-149 g/km. Euro 6.

Dimenzije: Dužina - 4.486 mm, širina - 1.839 mm, visina - 1.673 mm. Međuosovinski razmak - 2.677 mm. Zapremina prtljažnika od 615 do 1.655 litara. Masa praznog automobila - 1.917 kg. Najveća dozvoljena masa – 2.330 kg. Zapremina rezervoara za gorivo – 60 litara.

Serijska oprema testnog automobila: Hill descent control, zračni jastuci za vozača i suvozača sa opcijom deaktivacije na suvozačevoj strani uklj. zračni jatuk za koljena vozača, elektropodesiva i grijana vanjska ogledala, ESP, ABS, ASR, EDL, EDTC i TRSP, izbor profila vožnje, elektronska blokada motora, senzori za parkiranje naprijed i nazad s akustičnim i vizuelnim signalom, monitoring pješaka, senzor za svjetlo i kišu sa "Coming Home" i "Leaving Home" funkcijom, elektronska parkirna kočnica sa auto-hold funkcijom, džepovi za odlaganje na poleđini prednjih sjedišta, "Pure Air Climatronic" sistem klimatizacije sa automatskom 3-zonskom regulacijom temperature, alergen filterom i dodatnim kontrolama za klimu straga, osvjetljenje u prostoru nogu, automatski zatamnjivo unutrašnje ogledalo, preklopni stolovi na poleđini prednjih sjedišta, optimizirani nasloni za glavu naprijed podesivi po visini i uzdužno, osvjetljenje zadnje tablice u LED tehnici, elektromehanički progresivni servoupravljač, potpuno preklopivo suvozačevo sjedište, "Light Assist" - pomoć za kontrolu dugog svjetla, podrška za leđa u prednjim sjedištima, multifunkcionalni kožni upravljač sa 3 kraka, uklj. kožnu ručicu mjenjača (kontrole za DSG uz DSG mjenjač), srednji naslon za ruke naprijed, "Rest Assist" - sistem za detekciju umora vozača, svjetla za maglu i statička svjetla za skretanje, paket za pušače, vizuelna signalizacija pada pritiska u gumama, sistem zračnih zavjesa za putnike naprijed i nazad sa bočnim zračnim jastucima naprijed, zvučno i vizuelno upozorenje na nevezani pojas za prednja sjedišta uklj. prikaz stanja vezanosti svih putnika, prednja sjedišta podesiva po visini, start/stop sistem, osvijetljena ogledala u štitnicima za sunce, "Lane Assist" - upozorenje pri napuštanju trake, zadnja bočna stakla i zadnje staklo zatamnjeni sa 65-postotnom apsorpcijom svjetlosti, 12V utičnica u središnjoj konzoli nazad i u prtljažniku, ladice ispod prednjih sjedišta, centralno daljinsko zaključavanje, sigurnosni trokut, sva stakla na vozilu sa termo izolacijom, kontrolna lampica za nizak nivo tekućine za pranje, tekstilne patosnice naprijed i nazad, hromirane lajsne oko bočnih stakala, ISOFIX priprema za montažu dva dječija sjedišta na zadnjoj klupi, "Front Assist" i autonomni "City Emergency Braking" sistem, hrom elementi na prekidačima za namještanje vanjskih retrovizora i prozora, putni računar, "Premium" sa multi color ekranom, uzdužni krovni nosači srebreno eloksirani, dekor inserti "Dark Grid" za instrument ploču i obloge vrata naprijed, osvjetljenje lajsne na prednjim pragovima, ACC adaptivni tempomat za brzinu do 160 km/h, "Stop & Go" funkcija za DSG, LED prednja svjetla, paket ambijentalnog osvjetljenja LED, "Active Info Display" - multi color digitalna instrument tabla sa podešavanjem različitih informacijskih profila, 4 aluminijske felge "Kingston" 7J x 18 sa gumama 235/55 R18 (samozaptivanje), radio "Composition Media" uklj. Bluetooth, zadnja svjetla u LED tehnici tamno crvena, top komforna prednja sjedišta, Highline prednji branik, detalji u granit sivoj metalik boji, bez "Tire Mobility" seta...

Dodatna oprema na testnom automobilu: Asistent za paralelno parkiranje "Park Assist" + kamera "Area View", paket elektropreklopivih vanjskih ogledala sa osvjetljenjem okoline, "Vienna" kožne obloge sa top-komfornim prednjim sjedištima, multifunkcionalni kožni upravljač sa grijanjem i kontrolom za izmjenu brzina, "Side Assist Plus" – asistent za promjenu trake, LED prednja svjetla sa zakretnim svjetlima i "Dynamic Light Assist" funkcijom, zasebnim LED dnevnim svjetlom i sistemom za pranje, zimski paket (grijanje prednjih sjedišta i automatsko grijanje mlaznica za pranje vjetrobranskog stakla, panorama krov elektropokretan po dužini i nagibu, navigacioni sistem "Discover Pro", Car-Net "Guide & Inform Plus", "Keyless Access" – otključavanje vozila i pokretanje motora bez upotrebe ključa, sistem za prepoznavanje saobraćajnih znakova, "Head-up" display, sistem za kontrolu pritiska u gumama, 19-inče aluminijske felge "Victoria Falls", električno otvaranje i zatvaranje prtljažnika, metalik boja.

Garancija: 4 godine.