Kineski proizvođači polažu nade u tradicionalnu prodajno-servisnu mrežu
Čak i prije nego što se Evropska unija usmjerila na uvoz jeftinih kineskih električnih vozila, kineski proizvođači automobila suočili su se s još jednim velikim izazovom: pridobiti potrošače koji ne poznaju njihove marke ili im nužno ne vjeruju.
U centru njihove strategije je tradicionalni model zastupništva kojeg evropski proizvođači automobila polako napuštaju u korist direktne prodaje. BYD, Xpeng, Great Wall Motor i drugi nadaju se da će im klasična zastupništva brzo pomoći da uspostave snažnu prodajno-servisnu mrežu dok pokušavaju steći reputaciju kvalitete i pouzdanosti.
"Evropski potrošači nemaju pojma o kineskim markama", rekao je Daniel Kirchert, voditelj konsultantske kompanije za e-mobilnost Noyo i bivši direktor BMW-a koji je suosnivač za sada nepostojećeg kineskog proizvođača električnih vozila Byton. "Veliki je izazov za kineske proizvođače automobila da pojasne Evropljanima da su njihovi automobili jednaki Tesli, i to po boljoj cijeni."
Do sada su BYD, Nio, Lynk & CO, Xpeng i drugi kineski domaći proizvođači električnih vozila jedva uspjeli doprijeti do evropskih kupaca. Njihov udio u čisto električnim i hibridnim automobilima prodanim u Evropi porastao je na 5,6 posto u posljednjih nekoliko godina. Većina tih isporuka došla je zahvaljujući marki MG Motor, koja se više povezuje s britanskim korijenima nego s kineskim vlasništvom.
MG je među prvima zauzeo stav tradicionalnog modela prodajno-servisne mreže i to im se višestruko isplatilo. MG trenutno broji više od 800 prodajnih lokacija širom Evrope.