Napravljena je revizija
31

EU smanjila carine na električne automobile Tesle, BMW-a i Volkswagena kineske proizvodnje, ali i za kineske modele

D. B.
Foto: EPA-EFE
Foto: EPA-EFE
Prodaja Teslinih automobila u Evropi mogla bi postati još bolja nakon što je Evropska unija napravila reviziju carina na električne automobile koji stižu iz Kine.

Prvobitni izvještaj EU je pozvao na uvođenje carine od 20,8 posto na uvezene Tesline automobile proizvedene u Kini, no sada je taj procent smanjen na 9 posto. Američka kompanija je zatražila preračun nakon objavljivanja julskog izvještaja, a nakon što je utvrđeno da dobila manje državne pomoći od drugih firmi koje proizvode automobile u Kini, EU je pristala smanjiti carinu na Teslina vozila.

Međutim, EU nije u potpunosti ukinula carine jer je ustanovljeno da Tesla ipak dobija baterije ispod tržištne vrijednosti, što je prema mišljenju bloka način na koji proizvođači automobila primaju pomoć od Kine, koja im daje nepravednu ekonomsku prednost u odnosu na automobile koje kompanije proizvode u drugim dijelovima svijeta.

Izvještaj EU je naveo i druge načine na koje proizvođači bazirani u Kini dobijaju pomoć, uključujući jeftino zemljište, grantove i pozajmice po povoljnim stopama.

Tesla nije jedina kompanija koja će imati koristi od revizije strukture carina. BMW-ov novi električni MIni je pogođen carinom od čak 37,6 posto, što je maksimum koji se koristi za proizvođače koji su odbili sarađivati s istražiteljima. No, sada će carina na Minijeve automobile iznositi 21,3 posto.

Carina na Cuprin Tavascan je također smanjena s 37,6 na 21,3 posto, no SEAT želi dodatno smanjenje.

Čak su i kineski brendovi dobili malo smanjenje carine. U slučaju BYD-a je carina smanjena sa 17,4 na 17 posto, dok je Geelyjeva "pala" s 19,9 na 19,3 posto. Kada je riječ o SAIC-u, carina je smanjena sa 37,6 na 36,6 posto.